سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چراغ تاریکی های زندگی

دعای سفره‏ چیست ؟

دعای خاصى براى سفره از معصومین (ع) وارد نشده است. حمد و شکر خداوند را به جاى آوردن بعد از غذا مستحب است. خواندن این دعا مرسوم است. گرچه دلیلى براى آن و یا این که حتما این دعا را باید خواند وجود ندارد «الحمد لله رب العالمین، هنیئا للآکلین و برکة للباذلین، زادالله النعم، دفع الله النقم، بحرمة سید العرب والعجم، اللهم تقبل هذا الاحسان من محسنها، بحرمة محمد و آل محمد و بحرمة سورة الفاتحة مع الصلوات».

همان گونه که ذکر شد این دعا سندى ندارد و شما مى‏توانید دعاى دیگرى بخوانید و یا حتى به فارسى دعا کنید.



نوشته شده در سه شنبه 91 آذر 21ساعت ساعت 11:58 عصر توسط علامه بهمن آبادی| نظر بدهید

منظور از سدره المنتهی چیست؟

در قرآن کریم در سوره نجم به «سدره المنتهى» اشاره شده و این که یکى از تجلیات جبرئیل براى پیامبر در سدره المنتهى بوده و پیامبر جبرئیل را در آنجا به صورت واقعى و حقیقى او دیده است و مکان آن در جنه المأوى مى باشد. همچنین به اجمال در قرآن اشاره شده است به این که چیزى سدره المنتهى را پوشانده است.

به حسب آنچه در برخى روایات از ائمه معصومین (ع) روایت شده است سدره المنتهى در آسمان هفتم است و اعمال بنى آدم تا سدره المنتهى بالا مى رود و منتهاى صعود اعمال آنجا مى باشد و به همین جهت به آن سدره المنتهى گفته شده.در برخى از این روایات نیز آمده است که پیامبر و جبرئیل در شب معراج تا این مکان صعود کردند، وقتى به این مکان رسیدند، جبرئیل بالاتر از آن دیگر نمى توانست برود و در همان مکان توقف کرد(1)

پى‏نوشت‏

(1)) تفسیر برهان، ج 4، ص 246- 249).

منبع : نرم افزار پرسمان



نوشته شده در سه شنبه 91 آذر 21ساعت ساعت 11:52 عصر توسط علامه بهمن آبادی| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin